SZERETETHIMNUSZ

Szóljak bár az emberek vagy angyalok nyelvén,
 ha szeretet nincs bennem, olyan vagyok mint a zengő érc, vagy a pengő cimbalom.

Legyen bár prófétáló tehetségem, ismerjem akár az összes titkot és minden tudományt, és legyen bár olyan teljes a hitem, hogy a hegyeket áthelyezzem, ha szeretet nincs bennem, semmi vagyok.

Osszam el bár egész vagyonomat alamizsnaként, és adjam át testemet hogy dicsekedjek, 
ha szeretet nincs bennem, semmit sem használ nekem.

A szeretet türelmes, a szeretet jóságos, nem féltékeny, nem kérkedik, nem fuvalkodik fel, nem tapintatlan, nem keresi a magáét, nem gerjed haragra, nem feltételezi a rosszat, nem örül a gonoszságnak, de együtt örül az igazsággal, mindent eltűr, mindent elhisz, mindent remél, mindent elvisel.

A szeretet soha meg nem szűnik. A prófétálások véget érnek, a nyelvek megszűnnek, a tudomány elenyészik. Mert töredékes a megismerésünk és töredékes a prófétálásunk. Amikor pedig eljön majd a tökéletes, a töredékes véget fog érni.

Amikor gyermek voltam, úgy beszéltem mint a gyermek,
úgy éreztem mint a gyermek, úgy gondolkoztam mint a gyermek, amikor pedig férfivá lettem, felhagytam azokkal a dolgokkal, amelyek a gyermekhez valók.

Most ugyanis tükör által, homályosan látunk, akkor pedig majd színről-színre. Most töredékes az ismeretem, akkor pedig úgy fogok ismerni, mint ahogy én is ismert vagyok.
Most tehát megmarad a hit, a remény ,a szeretet, ez a három, de ezek közül legnagyobb a SZERETET.'

1 Kor 13,1-13

Népszerű bejegyzések az elmúlt 7 napban

Népszerű bejegyzések az utolsó 30 napban

Népszerű bejegyzések minden időpontban