Önismeret


Egy új témát szeretnék elkezdeni, éppen azért, mert az előző témakőr, a színek is mát felvetették, hogy mennyi üzenet érkezhet a lélek felől a színeken át!

A színek is bizonyos értelemben lélek kódok, melyek segítenek felismerni, hogy mik az erősségeink, illetve hol kell még erősítenünk!
Mi az önismeret?
Az embernek az a vágya, hogy megismerje önmagát, valamit szerepét, részt a világban!
Az én életemben is eljött egy pont, amikor az addig a világról gondolt elképzeléseimet felül kellett vizsgálnom és új szempontok alapján újra gondolni!
Sokáig hittem, hogy egy fajta eleve elrendeltség működteti az életet, nincsen különösebb lehetőségünk a sors folyamatokra hatással lennünk!
Ám azt gondolom, hogy az életben és a létezésben egyfajta tervszerűség van!
Ám, hogy ezt a tervszerűsséget felismerjük, bizonyos kódrendszereket szükséges felismernünk!
Volt szerencsém magamnak is tanulni bizonyos módszereket, melynek kapcsán megismerhettem olyan szempontokat, melyek segítettek eligazodni azokban az embereket gyakran foglalkoztató kérdésekben, hogy:
 „Ki vagyok én?” Vagy „Mi végre vagyunk itt a világban?”
Néhány ezzel kapcsolatos tapasztalásomat osztanám meg az elkövetkező írásaimban!
Fogadják szeretettel és olvassák azzal a tudatossággal, hogy egy lelki tükörbe nézünk bele!
A kép, azaz a kagyló, számomra éppen ezt a szimbólumot hordozza, hiszen a kagylót fel kell ahhoz nyitnunk, hogy a benne lévő igazgyöngyöt megtaláljuk!

"Mikor tizenöt éves voltam, nyakig voltam a tanulásban,
mikor harminc voltam, már szilárdan álltam,
mikor negyven, nem volt kétségem többé,
mikor ötven, az ég törvényét tudtam,
mikor hatvan, tudtam hallgatni,
mikor hetven, már követhettem a szívemet,
s a törvényt nem léptem át. "

(Hamvas Béla fordítása)


Új oldalam az „Önismeret vagy Lelki tükör”

Népszerű bejegyzések az elmúlt 7 napban

Népszerű bejegyzések az utolsó 30 napban

Népszerű bejegyzések minden időpontban